donderdag in week 14 door het jaar

Jezus zegt ons vandaag: 'Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven!'

Veel in deze wereld kan je kopen, of verkopen. Er wordt in deze wereld dan ook heel wat ge- en verkocht. We kopen om te hebben, we verkopen opdat het moet opbrengen.

Gods wereld is van een totaal andere orde. Daar is niets te koop. Hij is niet te koop, wat Hij schenkt is niet te koop. Hij geeft gratis, om niet.

Ons vraagt Hij om in diezelfde orde te staan en te leven: onszelf geven om niet.

Liefde kan nooit te koop zijn. Het heeft niet de intentie op te brengen. Het zou zijn glans en puurheid verliezen.

Liefde kan je enkel ontvangen, en schenken. Dan is het puur, zoals God puur is.

Laat ons leven naar zijn beeld en gelijkenis; in puurheid.

kris

Reacties

  1. Soms kan ik gegrepen worden door een enkel woord of een enkel citaat. Vanmorgen viel mij ineens de regel boven de psalmen op: “vergeet niet de wonderen die de Heer u deed”. Dat Jozef verkocht moest worden om zijn volk te behoeden voor hongersnood is ook zo mooi. De broers waren bang om terug te gaan en ik denk dat ze hun daad diep betreurden. Ondanks alle zorg en angst kwam het goed. Zo gebeurt het mij ook. Mij zorgen maken over iets waarvan je achteraf ziet waarom het goed is dat dat is gebeurd. Als ik mij steeds in vertrouwen aan Hem geef kan mij niets
    gebeuren wat niet goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is dat Roosje !

    We zien 't niet altijd op 't moment zelf en roepen uit :"Waarom toch ?"

    Verbonden blijven met Hem betekent ook je kruis dragen !

    Met Hem vergeven en om vergiffenis vragen ,maar ook soms terecht wijzen !

    Laten wij voor elkaar bidden om zonder angst en zonder ikzucht

    met en in en door Hem "vredezaaiers "te zijn !

    Met dat vleugje humor met 't besef dat we ook arme zondaars zijn !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten