23 juli - H. Birgitta

Vandaag zegt Jezus: ‘Als iemand in mij blijft en Ik in hem, zal hij veel vrucht dragen.’

In Jezus blijven betekent leven in een diepe innige verbondenheid met Hem vanuit een reële overgave aan zijn aanwezigheid. Het is afsterven aan jezelf opdat Hij uw leven mag worden. De vruchten van je leven (en het zullen er veel zijn) zullen Gods vruchten zijn, bewerkstelligd door Jezus; Hij met ons, in ons, door ons.

Of om het met de woorden van Paulus uit de eerste lezen van vandaag te zeggen: ‘Ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij.’

Deze weg is weggelegd voor ieder die eenvoudig van geest is, de levenskunst verstaat nederig te bidden, bereid is biddend en studieus de evangelies tot zich te nemen, maar vooral: door je in alle vrijheid te geven aan Gods liefde in jezelf.

kris

Reacties

  1. Inderdaad, Kris, het zullen Gods vruchten zijn. Wat een heerlijk vooruitzicht voor wie verbonden leeft met Jezus. Jezus doet ons leven voor de Vader. Ja, dat leven leidt Hijzelf in ons: Zijn leven met God, Zijn kind-zijn van de Vader. Mocht de H. Birgitta die zo innig verbonden leefde met Jezus - in die tijd keken de mensen veel meer dan wij naar Jezus' lijden en kruis - ons helpen om weer een Europa op te bouwen dat leeft vanuit die diepe verbondenheid met hierboven. Dat is het toch wat Jezus ons bracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heer God, op het feest van de H.Brigitta van Zweden vraag ik U dat Europa sterke vrouwen
    zou voortbrengen die ons voorgaan in geloof en hoop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik lees hoe mooi het hier staat, een diepe innige verbondenheid met Christus dan zou ik bijna jaloers worden op jullie. Ik zou het heel graag willen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Wat zijn jullie bevoorrechte mensen. Ik voel mij zo armoedig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En precies de armzaligen worden door Jezus zalig geprezen. Zie maar de Bergrede, Mt. 5, 1 -12. In hen kan God binnenkomen. Wat ziet Jezus ze graag. En ook jou, Roosje.

      Verwijderen

Een reactie posten