donderdag in week 25 door het jaar

ONTMOETING

Herodes zocht naar een gelegenheid om Jezus te ontmoeten.

Herodes is niet dood. Hij leeft midden tussen ons, meer: in ons. Want ook wij zijn geen mensen uit één stuk. Ons hart is een weefsel van zwak en sterk, van goed en kwaad. Op het podium van het leven spelen wij vaak dubbelrollen: de rol van de heilige of van de duivel, of ergens daar tussenin met ingrediënten van beiden.

Het verhaal van Herodes gaat over die eeuwige slingerbeweging tussen goed en kwaad; een beweging waarvan ook wij af en toe zeeziek worden.
Laten we dan niet in slaap vallen, maar er werkelijk wakker van liggen, zodat we door alles heen Jezus mogen blijven zien, naar Hem blijven verlangen, Hem willen ontmoeten.

Moge dit verlangen puur gebed worden.

Laten we bidden

Heer,
net zoals bij Herodes worden wij dikwijls
heen en weer geslingerd tussen goed en kwaad.
Beziel ons met uw heilige Geest
opdat ons hart en al onze verlangens
mogen gericht zijn op U.
Vervul ons met de genade te kiezen voor U,
ons gevend aan uw levengevende aanwezigheid.
Kom heilige Geest.
Amen.

Zegen over deze dag !
Van harte, kris

Reacties

  1. Ja... laten we bidden voor elkaar, om zich na vallen zich terug oprichten naar Zijn Geest van oprechte Liefde voor onszelf en al onze medemensen ! Hoe onrustig de tijden ook zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze tekst maakt mij blij. Te weten dat er in ieder mens een verborgen agenda zit. Ik denk wel eens bij mijzelf het is goed dat je aan de buitenkant niet ziet hoe de binnenkant echt is. De mens zou op mij neerkijken maar de Heer weet echt wat mij beweegt en hij schenkt mij altijd weer vergeving als ik het niet goed doe. Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Psalm 139 is een prachtig gebed, waarin iedere mens, ongeacht wie hij is of wat hij doet, écht thuis mag komen in het vaderhart van God. Daar mag ik zijn wie ik ben en zoals ik ben, met goed en kwaad, en zo rust vinden aan Zijn hart, wetend dat Hij mij kent en toch bemint. Goddelijk is dat!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten