donderdag in week 25 door het jaar

WAKKER WORDEN IN GODS LIEFDE
(Bij Ps 90, 14)

'Vervul ons in de morgen met uw liefde', zo zingt de psalmist vandaag in de tussenzang.

Uit het diepst van mijn hart hoop, wens en bid ik dat je deze morgen bent opgestaan met je hele wezen gericht naar, en geopend voor de Heer; voor zijn liefde.

Moge je hele zijn zich iedere morgen openvouwen voor Gods licht, zoals een bloem zich uitstrekt naar de eerste stralen van de ochtendzon.

Ja, moge God het eerste zijn in je dag. Moge de eerste momenten van wakker zijn, aan Hem gewijd zijn. Moge je eerste blik naar Hem gericht zijn.

Moge je eerste gave de gave van jezelf zijn aan Hem.

En moge jouw zelfgave aan Hem en Gods zelfgave in Christus aan jou elkaar ontmoeten in een innige goddelijke kus: je ochtendgebed.

En moge deze kus je doorheen de dag dragen in het beleven van de liefde; Gods leven waartoe je gezonden bent om het te ontvangen en te baren in daden van goedheid.

Laten we bidden

Goede God,
schepper van hemel en aarde,
vervul voor uw aanschijn mijn ziel met Uzelf,
opdat het grote 'Gij' mag opborrelen
als een blij gebed zonder ophouden.
Christus in mij.
Kom, Heilige Geest.
Amen.

Geliefde mensen, leef vanuit de liefde van God die je bewoont. Je zal vrede dragen.
Een toegewijde dag, 
kris

Om mee op weg te gaan

Wat betekent het voor mij om 'wakker te worden' in Gods liefde? Spits het niet enkel toe op het moment van de morgen. Je kan ook doorheen de dag 'wakker' worden in Gods liefde.

Reacties

  1. Elke morgen moet ik vechten tegen mijn "inner monkeys" , maar Hij verjaagt ze voor mij , telkens weer opnieuw vind in de blijdschap in Hem., kan ik mijn ego achterwege laten. Lof en dank Heer , want van U is het koninkrijk, en de kracht en de heerlijkheid . Amen . Een gezegende vrijdag .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is dat !
    Ik ben al voor het opstaan met Hem verbonden in smeekgebed ,
    om vooral mijn 'ikje' op de achtergrond te drijven
    om plaats te maken voor wat Hij van mij wil !
    Dàt is Zijn Liefde ontvangen in vergeving ,goedheid ;zachtheid en Liefde !
    Voor Hem, voor élke mens en mezelf aanvaarden !
    Ik wens jullie allen een blije dag toe met liefdevolle momenten !
    Dan wordt ook het lijden lichter en aanvaardbaarder !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik het onvoldoende besef of laat doordringen dat ik wakker word in Gods liefde, telkens opnieuw. Wat een gratie, wat een genade...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een zuster uit een congregatie (weet niet meer welke) noemde laatst op tv het slapen de 'kleine dood'. en dat ze het als een zegen van God beschouwde om iedere ochtend weer wakker te mogen worden, waar ze Hem voor dankte.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten