woensdag in week 5 vasten

Vandaag zegt Jezus ons: ‘Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen. U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’

Christus is het mensgeworden woord van God. Dus niet enkel wat Hij zegt zijn zijn woorden, maar Hijzelf is het Woord. Overal waar Hij tot ons komt en tot ons spreekt, openbaart zich de waarheid die ons ten diepste zal vrij maken. Echte leerlingen van Jezus zijn zij die bij dit Woord blijven, bij de Heer dus.

Dikwijls zijn we onvrij omdat we niet bij Christus blijven. We laten Hem wel toe, maar als we eerlijk zijn weten we dat er domeinen zijn in ons leven waarvan we liever hebben dat Hij zich niet moeit; de duistere plekjes waar we het hier gisteren over hadden.

Konden we maar de diepe zuivere vreugde bevroeden die we in ons zouden dragen moesten we ten volle in Christus leven, los van elke vorm van kwaad. We zouden zo’n mooie en krachtdadige instrumenten zijn van Gods werkzaamheid; instrumenten die Kerk en samenleving ten diepste vorm zouden geven; plaatsen waar God in al zijn grootsheid belichaamd zou worden.

kris

Reacties

  1. AMEN ! Zo moet het zijn !!!Onze "ego" niet laten overheersen bij "léven in,met en door HEM Christus "!!!In deze tijden van "stilte" ...ons dààr naartoe richten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het volste vertrouwen dat God ons ten diepste kent, in al onze zwakheden maar ook in al ons verlangen het goede te doen in naam van onze Heer, bouwen we elke dag opnieuw al aan een wereld van omzien naar elkaar. Elke kleine stap die we doen vormt de weg en de wegen die leiden naar zijn rijk hier op aarde in het hier en nu. Verheugt u om te zien hoe mensen nu met elkaar omgaan, moge dit virus-gebeuren ons blijvend veranderen in de kijk naar en de omgang met elkaar. Vrede en alle goeds voor u.

      Verwijderen
    2. De reactie van jou Cecile geeft weer wat ik ook voel. Al handel ik soms verkeerd God kent mij beter dan ik mijzelf ken. Hij weet mijn bedoelingen en dat geeft mij een goed gevoel over alles ook al vindt men soms dat ik het niet goed doe. Zuiver staan tegenover Hem is het belangrijkste.

      Verwijderen

Een reactie posten