donderdag in week 30 door het jaar

Lieve mensen, de firma die instaat voor de dagelijkse mailing heeft het plots laten afweten. Erg lastig. Ik hoop dat de dagelijkse mailing in de loop van november weer van start kan gaan. 
Maar de site gaat gewoon verder. Dus ook het 'Van Woord naar leven'. Ja hoor, we zwemmen verder ;-)

Vandaag horen we Jezus zeggen: 'Hoe vaak heb Ik je kinderen niet bijeen willen brengen zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels hoedt, maar jullie hebben het niet gewild. Jullie stad wordt aan haar lot overgelaten. Ik verzeker jullie: jullie zullen mij niet meer zien, tot de tijd komt dat je zult zeggen: "Gezegend hij die komt in de naam van de Heer!"'

Ja, gezegend die komt in de naam van de Heer... Verlangen wij niet allemaal naar zulke mensen? Mensen die komen in naam van God, mensen die ons komen vertellen en voorleven wat het betekent in Gods liefde te leven... Mensen die verwijzen naar de bron van ons bestaan, het einddoel van ons leven, het middel om lief te hebben... Mensen die vredebrengers zijn, verzoening tot stand brengen... Mensen die aanzetten tot het schenken van vergeving, die gekwetste relaties weer tot heling brengen... Mensen die eenvoudig en echt spreken over Gods aanwezigheid, over God die genade, kracht en moed geeft aan hen die zich aan Hem schenken... Mensen die een hart hebben van vlees en bloed, een vrede-vol hart, een hart dat lief heeft, dat vrede schenkt, dat beeld is van God.

Verlangen wij niet naar zulke mensen ?

Kom... kom uit je jammerklachten, treed uit je schuldgevoel en drink van God. En laten we elkaar ontmoeten in naam van de Heer.

kris

Reacties

  1. Dank u, Kris. Ja, zulke mensen die komen met Gods liefde en barmhartigheid, die zelf beeld van God geworden zijn, hebben we nodig. Mochten wij allen zo'n beeld van God zijn.

    De Farizeeën zijn nog niet altijd zo tegen Jezus. Ze waarschuwen Hem voor Herodes die Hem wil vermoorden. Jezus laat zich echter niet uit zijn lood slaan. Die vos, zo noemt Jezus Herodes, kan niets doen als Gods uur nog niet gekomen is. Daarom gaat Jezus onverstoorbaar door met Zijn genezingen die Hij bewerkt en met Zijn uitdrijven van demonen. Jezus ordent de wereld. Alles moet weer gericht staan op de lof en eer van Zijn Vader, de goddelijke Majesteit. Jezus weet dat Hij in Jeruzalem om zal komen en nergens anders. Het is wel jammer voor Jeruzalem.
    Jezus heeft de kinderen van Israël willen verzamelen onder Zijn vleugels. Hij heeft hen terug willen brengen onder de heerschappij van God. Zij hebben niet gewild. Zij hebben niet gezien dat in Jezus God weer de Heer wilde worden van Zijn volk. Jeruzalem is dan ook de testcase: daar gaat Jezus naartoe om te zien of de leiding van het volk Hem en Zijn Vader zal erkennen of niet. Het zal een 'neen' worden. Jeruzalem zal er echter niet goed van zijn. Het wordt door zijn God verlaten, een tempel zonder God. Jezus zal nu Jeruzalem mijden tot Hij er Zijn blijde intrede zal doen op een ezeltje op Palmzondag. Dan zullen de mensen roepen: 'Hosanna, gezegend die komt in de naam van de Heer'. Maar ook deze lofzang zal niet lang duren. Toch is Jezus niet bang. Zoals ook Paulus niet bang is. En ook wij moeten niet bang zijn, noch voor vervolging, noch voor ziekte of dood, voor niets. Want God weet ervan en niets zal ons kunnen scheiden van de liefde van God die in Christus is. Niets en nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schrok toen ik geen mailtje in mijn mailbox zag. Gelukkig dat ik dit mooie begin van de dag niet hoef te missen. Gesterkt en gevoed door de woorden van moed en vertrouwen kan ik aan mijn dag beginnen en mij een gezondene mag voelen van God. Dank Kris en Daniël en ook alle anderen die een woordje toevoegen waardoor ik een grote verbondenheid voel met heel veel mensen die ook op zoek zijn naar het Goede.



    toekomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Krijg ook al enkele dagen geen Bijbelcitaat in mijn mailbox,maar via Google heb ik de site toch nog gevonden.

    Ja Roosje,er groeit een verbondenheid,die ons aanspoort goede mensen te worden te zijn ,naar Gods droom.
    Hoe heerlijk is het God te loven samen met andere gelovigen en hoe heerlijk is elke dag weer te vragen aan God;dat Uw Naam geheiligd worden,dat Uw rijk van liefde mag komen voor alle mensen ,voor heel de kosmos ,voor al wat leeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vandaag staat de stad Jeruzalem centraal in het evangelie. Reiner Maria Rilke schreef een mooi gedicht over die bijbelse stad.

    Dit is mijn dagtaak

    Dit is mijn dagtaak en daar overheen

    hangt mijn schaduw als een schaal.
    Ook al ben ik dan als loof en leem,
    of ik nu bid of schilder, telkenmaal
    is het zondag, en ben ik, diep in’t dal
    een jubelend Jeruzalem.

    Ik ben de trotse stad van de Heer
    en spreek Hem uit in honderd tongen;
    in mij is David's dank verklonken:
    in het schemer der harpen verzonken
    ademde ik de avondster.

    Naar boven voeren al mijn straten.
    en al ben ik door het volk verlaten,
    zo is 't: opdat ik aan grootsheid win.
    Ik hoor hoe ieder in mij voortschrijdt
    en spreidt mijn eigen eenzaamheid
    van oerbegin tot oerbegin.

    vert s r mei '19

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lucas:Gezegend hij die komt in de naam van de Heer! Wie is hij ?Hij die gerechtigheid doet en IS ! Hij die het echte Woord van waarheid spreekt ! ? Misschien hij die zoekend antwoord geeft op lijden en armoe ! HIJ DIE KOMT in de naam van GOD en zelf tot het uiterste LEEFT !
    Weet niet méér !!
    Here Jezus jij bent de komende! maar elkeen die tracht te leven zoals u en door u is de KOMENDE.
    Oprechte dank aan alle vorige!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten