woensdag in week 16 door het jaar

Vandaag lezen we bij de profeet Jeremia: ‘Voordat Ik je vormde in de moederschoot, had Ik je al uitgekozen, voordat je de moederschoot verliet, had Ik je al aan Mij gewijd, je een profeet voor alle volken gemaakt.’ 

Het mag duidelijk zijn dat we niet allen geroepen zijn om op dezelfde wijze profeet te zijn zoals Jeremia, doch het geroepen zijn dat God deed aan het adres van Jeremia is niet anders dan dat Hij dat bij ons doet.

Van in de moederschoot heeft Hij immers ook ons uitgekozen en ons aan Hem gewijd, om verenigd met zijn Zoon de weg te gaan die Hij voor ons droomt.

Jeremia strubbelde tegen... ook dat is bij ons zeker niet anders. Heel dikwijls gaan we maar al te graag onze eigen weg. De weg van de Heer gaan is mooi maar niet vanzelfsprekend. Heel dikwijls is het een weg getekend door offer, achterlaten, misprijzen door de omgeving, woestijnervaring, enz...

God weet dat en kent ons, méér dan we onszelf kennen. In zijn overgrote liefde en barmhartigheid zal Hij elke dag opnieuw ons bij de hand nemen om ons weer op te tillen, te behoeden en te leiden.

Laten we ons in diep gebed geven aan Gods aanwezigheid, om vanuit Christus meer en meer de weg te mogen ontdekken die God met ons wil gaan.
Laten we daarbij nederig bidden, in de liefde van de Geest, om moed en genade deze weg daadwerkelijk te kunnen gaan.

Genegen, kris

Reacties

  1. Voordat ik je vormde in de moederschoot had ik je al uitgekozen. Ik dacht aan het gehandicapte kind of het kind dat niet levend ter wereld kan komen. Ik vind het een mooie gedachte om te weten dat ieder mens ertoe doet. Dat Hij ieder mens geroepen heeft en ieder kindje komt met een boodschap van Zijn Liefde. Roosje


    belangrijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Roosje, dat is een mooie en diepe gedachte.
      Dat ieder nieuwgeboren kind beeld is van Gods goede Boodschap. Mooi is dat toch.

      Verwijderen

Een reactie posten